טיפים - דברים שכדאי לדעת

הטיפול במצבר
הטיפול במצבר חשוב כדי לשמור על אורך חיים מרבי ועל פעולתו התקינה. יש לבדוק מדי פעם, את גובה המים במצבר ובאם חסר להוסיף מים מזוקקים כך שיכסו מעט את הלוחות שבתוך המצבר. חוסר מים גורם "למותם" של לוחות המצבר האמורים להיות פעילים. כמו כן יש לשמור על ניקיון פני המצבר ונעלי כבל המצבר. את קוטבי ונעלי כבל המצבר ניתן לנקות ע"י סמרטוט לח במים, להורדת הקורוזיה שהצטברה ולמרוח שכבת מגן דקה של גריז.

התחממות מנוע
סיבות רבות גורמות להתחממות מנוע הרכב כנזילת מים, משאבת מים פגומה, מאוורר מצנן (רדיאטור) ומערכת הפעלתו אינם תקינים, מצנן סתום ועוד ועוד. התחממות מנוע עלולה לגרום לנזק נלווה למנוע או לראש המנוע ולכן יש מייד לאתר ולתקן את הגורם להתחממות. אם התחממות המנוע מהירה, אין לנסוע ברכב אלא לגוררו למוסך כדי להימנע מנזקים יקרים נוספים.

החלפת נורות ברכב
לכאורה החלפת נורות ברכב הנה פעולה פשוטה. ברכב מודרני וחדיש לפעמים הגישה צפופה וקשה להחלפת נורות. נורה ראשית שלא הורכבה במקומה כראוי תגרום לפזור אור לקוי וסנוור הנהגים שממול. לאחר החלפת נורה ע"י הנהג או שלא ע"י מקצוען מחייבת בדיקה להרכבה נכונה אצל חשמלאי רכב. כדאי גם לבדוק את כוון הפנסים הראשיים. 

נוזל קרור במנוע הרכב
במערכת קרור המנוע יש להקפיד שיהיה נוזל קרור ולא מים בלבד. כל יצרן רכב ממליץ על נוזל קרור המתאים למנועיו. בנוזל קרור זה יש חומרים משמנים, מעכבי חמצון וקורוזיה, חומרים הגורמים להעלאת נקודת הרתיחה שלהם וכו'. נוזל הקרור שומר על חלקי האלומיניום וראש המנוע בעיקר מאכולם ע"י קורוזיה הנגרמת ממים רגילים.

החלפת נוזל בלמים
בהוראות יצרן הרכב מצוין מתי יש להחליף את נוזל הבלמים המאבד מיכולותיו עקב ספיחת לחות אליו. דבר זה הנו חשוב כי כושר בלימת הרכב עלול להיפגע מנוזל בלמים ישן. חשיבות רבה יש להחלפה לנוזל הבלמים הנכון ויש להתייחס לכך בגלל ההיבט הבטיחותי.

החלפת רצועת תזמון מנוע - טיימינג
רצועת תזמון יש להחליף בכפוף להוראות יצרן הרכב, לפי הק"מ שעבר הרכב או לפי זמן שחלף. רצועה שפעלה מעט ק"מ אך הנה ישנה, לפי הזמן שנקב היצרן, מתייבשת ונסדקת ועלולה להיקרע האמצע הנסיעה, דבר, שבחלק מהרכבים, עלול לגרום לנזקים נלווים יקרים למנוע הרכב.

טיפול תקופתי לרכב
מומלץ לבצע טפול תקופתי לרכב במוסך המכיר את סוג הרכב הנדון. מוסך בזה ידע היכן נקודות התורפה המחייבות התייחסות, מה הן הוראות היצרן להחלפת חלקים שונים ומתי. טפול טוב כולל גם בדיקה של מצב בלמים, צינורות בלם, צינורות מים והידוקם, רצועות שונות במנוע, מצב בולמי זעזועים, בדיקת דליפות וכו'.

נתיך (פיוז) שרוף
נתיך נשרף עקב קצר או זרם גבוה מדי שעבר דרכו. לאחר החלפת נתיך שרוף יש לאתר הגורם לשריפתו. לפעמים הגורם הנו קצר רגעי שחלף (וקשה לאתרו) או רכיב חשמלי שצורך יותר מדי זרם.

אחזקת המזגן
בחורף יש להפעיל, אחת לשבוע את המזגן למשך כ-10 דקות כדי שהשמן המעורב בקרר (גז) ישמן את חלקי המערכת ובייחוד את אטם ציר המדחס כדי שלא יתייבש מחוסר שימוש. לקראת הקיץ רצוי לגשת למוסך או מזגניסט, לבצוע שטיפה במים של מעבה המזגן מבוץ ולכלוך שדבקו בו וסותמים את זרימת האוויר דרכו דבר הגורם לירידת כושר קרור המזגן.

טפוח רכב חיצוני - מקובי פינוק לרכב
צפוי אקרילי חיצוני לרכב מהווה שכבת מגן המונעת הדבקות ונזקים מלשלשת ציפורים, שרף עצים, דבק אורנים וכו'. רצוי לבצעו פעמיים בשנה.

אחזקה ושמירת תקינות פעולת תיבת הילוכים אוטומטית
יש לשמור על תקינות הנוזל ההידראולי הכוח המפעיל ומניע את עבודת הגיר האוטומט ע"י בדיקה ושמירה על רמת מפלס תקינה תשמור על תכונות השמן ואי השחקות ותפיסת חלקים בתוך הגיר . וביצוע החלפת נוזל הידראולי בחדש( ע"פ הוראות היצרן ) מכיוון שהשמן ההידראולי עים הזמן סופח אליו לחות ושבבים .ובכך להאריך את חיי התיבה האוטומטית.

1/5
  • s-facebook

רחוב הרא"ש 2 פינת דרך שלמה 44 יפו - תל-אביב | טלפון: 03-6829968 | נייד: 052-6677411 | פקס: 03-6828133 | דוא"ל: ziso.service@gmail.com